Namn: Sputnik 13
Djur:  Räv
Djurförmågor: Varningsrop, Löpsnabb
Spelas av: Christian
Syssla: Nåjd
Utseende: Rävhane med tjockt, långt rödbrunt rygghår, silvergrå buk och svarta fötter och händer. Ärrad kring nosen och med rakade sidor under öronen. Sputnik bär tatueringar i olika mönster som försvinner ner på hans rygg och päls.
Under lager av tyger som bildar sarongen han bär, döljer sig fläckar av päls på benen efter höstens våta skabbutbrott som ständigt smörjs in med en salva som luktar mer än den fungerar. Han bär även en stickad färgglad väst med olika metallknappar med en patch av en shamanräv (fjällräven) fastsydd på framsidan av västen.
Skramlande runt halsen hänger små djurkranium och diverse objekt som för Sputnik är av stor, spirituell betydelse. Elektriska kablar och trådar i olika färger pryder armarna och dom svarta händerna.
I bälten hänger små tygpåsar med ben från generationer av rävar och vänner, malda svampar och växter som används som som rökelse och ett blått pvc-rör som fungerar som pipa.
Citat:  ”Labyrinten frigör!”
Egenhet: Sputnik tillber olika mystiska väsen och med hjälp av sina gamla djurben får han visioner och råd från sina bortgångna släktingars andar. Han är mycket vidskeplig och kan ibland ”försvinna bort” då han är en aktiv användare av narkotiska substanser.
Historia: En trevande relation till sonen Mir, som bor i Hundarnas Klan.
Drömmer om: Att lokalisera och förstå den såkallade ”Labyrinten” och sprida dess budskap.


Namn: Aas 52
Djur:  Järv
Djurförmågor: Liten, Grävare
Spelas av: Rickard
Syssla: Krigare, men föredrar att kalla sig för smed eftersom han gillar att “banka ut vassa saker”. Aas ser hela Paradisdalen som sitt städ.
Utseende: Extremt liten, knotig och ärrad, brungrå järvhane med tovig och ovårdad päls. Enögd, med en järndank eller färgad glaskula inpetad i ögonhålet, beroende på situation och sinnesstämning. Bär en smutsig blå-vit lusekofts-overall, och resterna av ett hockeyskydd, nu fullt med tillplattade metallbitar. Aas har ofta en tuggpinne i mungipan, skyddglasögon i pannan och den stora släggan ”Bankar’n” nära till hands.
Citat:  “De kommer! De är här! Till vapen! Friheten börjar här och nu!”
Egenhet:  Spejar ofta efter de mest osannolika av hot, och är konstant paranoid och upprymd av hat mot Betraktarna och Grävlingarna.
Historia: Föddes i Grävlingsgrytet, men hamnade i trubbel efter en episod då han försvann från grytet, fick minnesförlust och sedan“förlorade” en vinter. Efter att ha vaknat upp ute i skogen framåt vårkanten, ärrad och enögd, var hans paranoida framtid utstakad. Efter en konflikt med grävlings-alfan Yzerman lämnade han sitt revir med pacifist-Vesslan Gullbräcka i anhang. Efter att placerat henne i ”säkerhet” i Hardjurens Habitat sökte han sin tillflykt i östra sidan av floden, i utkanten av Björnparken, där han nu spanar maniskt efter Grävlingssoldater och Betraktarnas järnmissfoster.
Djupt nere i hans gryt finns det såkallade “Tokhålet” där Aas gräver och arbetar om nätterna, för att en dag nå hela vägen ner i den mytomspunna ”Labyrinten”. Det ryktas dessutom om att Aas håller på att samla ihop en egen vapenarsenal där nere i mörkret.
Drömmer om: Att bli ”hel” genom att hitta den enorma “Skära’n”, något han sett tryckt på en röd tygbit han burit på sedan valptider.  Med kombinationen ”Bankar’n” och ”Skära’n” drömmer han om att klara de mytomspunna kraftproven i Labyrinten, slå sig ut för att förgöra Betraktarna, och sedan riva murarna för att släppa Paradisdalens innevånare fria från förtrycket.


Namn: Apollo 13
Djur: Hund (Husky)
Djurförmågor: Lurvig, Jaktsinne

Spelare: Arvid

Syssla: Jägare
Utseende: Hårt snörad Combat-väst  med många fickor, stort ärr över höger sida av ansiktet, maniska isblå ögon.
Citat: ”Mañana mañana… men vi plockar undan här först” 

Egenhet: Tendenser av OCD, vansinnigt nogrann och ordningsam. Apollo lider dessutom av post traumatisk stess från hans yngre dagar.
Historia: ”Högmod går före fall” fick Apollo lära sig som valp när ”Den Gulögde”, ett fruktansvärt zonmonstrum tog hans far ifrån honom. Apollo känner enorm skuld för detta. Om han bara inte varit så ung och dum…
Drömmer om: Att döda ”Den gulögde”, och hämnas sin far.


Namn: Chase 42
Djur:  Brunbjörn
Djurförmågor: Stor, Rovattack
Spelas av: Magnus
Syssla: Samlare
Utseende: Gigantisk brunbjörn, klädd i ”Beppe”-fiskarmössa, sjal, snickarbyxor, bombarjacka och väl använda kängor. Bär ofta sina solglasögon som tar uppmärksamheten ifrån de metallförstärkta tänderna som Aas hjälpt till att fixa i ordning för honom. Chase går på ett lunkande sätt och är van vid att få huka sig ner när han är på besök hos andra.
Han är lugn och avslappnad men har en aningen bitter inställning till livet. I en duffelbag bär han runt på sin stora skrotsamling där det mesta går att finna.
Den accessoar som kanske är märkligast är det egna lillfingret han har hängande i ett snöre kring halsen. Chase lärde sig nämligen  att vara försiktig med forntidsvapen den hårda vägen.
Citat: ”Bra toktuva det här… Bra grejer…”
Egenhet: Chase söker konstant saker som kan distrahera honom från verkligheten.
Historia: Är något av en social kameleont och umgås gärna med olika personer på deras villkor i hopp om att få fly sin egna, aningen bistra verklighet. Chase går ofta på långa resor (fysiska och metafysiska) med Sputnik, snackar konspirationsteorier och ventilerar frustrationer med Aas och finner ett visst lugn i att umgås med Apollo, som är lite av en motsats till honom själv.
Drömmer om: Den slutgiltiga, totala verklighetsflykten.


Namn: Karl
Djur: Människa
Djurförmågor: ?
Syssla: Spelledare
Utseende: Dolt i mörker bakom en spelledarskärm
Citat: ”Vad gör ni?”
Historia: Axlade manteln som spelledare mest för att någonsin få spela rollspel men har nu vant sig helt vid denna roll och föredrar den framför att själv få vara spelare. ”Absolut makt korrumperar absolut”…
Drömmer om: Nästa spelmöte